Αλήθεια πρώτη….
ΙΤΕΑ ΠΑΡΑΛΙΑ κτλ ΕΠΕΑ ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ (1)
Χρήστος Βανδώρος
Στη Λιμενική Επιτροπή στην Ιτέα, παρέμεινα ενεργό μέλος για 14 μήνες περίπου. Είδα, άκουσα, έμαθα, γνώρισα.
Προπάντων για άλλη μια φορά επιβεβαίωσα πως αν δεν συνταιριάξεις στο ανώτερο επίπεδο την δική σου «θέση-άποψη» με την αντίστοιχη των πολλών δυο πράγματα θα συμβούν σίγουρα: ή θα πρέπει συνεχώς να αποδεικνύεις ότι δεν είσαι ελέφαντας, ή να καταφεύγεις σε αυταρχικές θέσεις για αντιμετώπιση καταστάσεων. Καλά άλλος τρόπος δεν υπάρχει; ΥΠΑΡΧΕΙ! Αρκεί να υπάρχει κάποια ομάδα αποφασισμένη να στηρίξει με κοινωνικούς όρους και δημοκρατικές μεθόδους την πρόοδο του τόπου. Ψιλά γράμματα …
Σκηνή 1η
Το τηλέφωνο στα γραφεία του λιμενικού ταμείου χτύπησε καταμεσήμερο.
– Καλησπέρα θέλουμε να μιλήσουμε με τον κ. Πρόεδρο.
– Δεν είναι εδώ. Αν το θέμα σας δεν είναι προσωπικό μπορείτε να μιλήσετε μαζί μου. Είμαι στην λιμενική επιτροπή και λέγομαι Χρ. Β.
– Εντάξει σας παίρνω από την εταιρεία …. Θέλουμε να μιλήσουμε σχετικά με μελέτη για υδατοδρόμιο στην περιοχή σας.
– Α μάλιστα. Μήπως είναι λίγο αβέβαιο το όλο θέμα;
– Όχι σας βεβαιώ ότι θα είναι αναπτυξιακό έργο πολλαπλά ωφέλιμο και κερδοφόρο για την περιοχή σας περιοχή Δελφών και μπλα μπλα μπλά…
– Α βλέπω το λέτε με απόλυτη σιγουριά.
– Βεβαίως.
– Δηλ έχετε κάνει ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΤΕΑ ΜΕΛΕΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ; (*)
– Μα είμαστε σίγουροι.
– Στείλε τε μου την μελέτη σκοπιμότητας.
– Ξέρετε η μελέτη σκοπιμότητας γίνεται όταν μας δώσετε να κάνουμε την συνολική μελέτη του υδατοδρομίου. Αλλά η εταιρεία μας …κτλ… διεθνώς …εμπειρία κτλ… καταλήγουμε κτλ
– Ωραία το πιστεύω. Από πού θα ξεκινάνε τα υδροπλάνα; Υπάρχει επιλεγμένο μητροπολιτικό υδατοδρόμιο; (να σημειώσω ότι σε επαφή με τον φίλο τότε Γ. Γραμματέα του Υπουργείου είχα ενημερωθεί αρκετά καλά για δυνατότητες και τεχνικές προϋποθέσεις…).
– Ξέρετε δεν έχει καθοριστεί… όμως κάνουμε ημερίδα στην τάδε πόλη στο δείνα ξενοδοχείο κι εκεί θα λυθούν απορίες και θα απαντηθούν ερωτήματα…
Στο συνέδριο φυσικά δεν πήγε κανένας… όσο για το μητροπολιτικό λιμάνι και πολλές ακόμη λεπτομέρειες που καθιστούν χρονοβόρο, κοστοβόρο, και αποτυχημένο ΚΑΠΟΙΟ μεγαλεπήβολο εγχείρημα για την τοπική κοινωνία-στη σημερινή συγκυρία- ΑΛΛΑ προσοδοφόρο για εργολάβους, αεριτζήδες πολιτικούς, επίδοξους πολιτευτές και κλακαδόρους και με την βοήθεια των αργυρώνητων ΜΜΕ, δεν έχω τίποτε να προσθέσω…
Σκηνή 2η ΠΡΟΣΕΧΩΣ…..
(*) Τι είναι μελέτη σκοπιμότητας ( Από Βικιπαίδεια) https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B7_%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%B9%CE%BC%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82
…Μια μελέτη σκοπιμότητας στοχεύει στο να αποκαλύψει αντικειμενικά και λογικά τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες ενός υπάρχοντος επιχειρηματικού ή προτεινόμενου εγχειρήματος, τις ευκαιρίες και τις απειλές που προκαλεί στο περιβάλλον, τους πόρους που χρειάζονται για να ολοκληρωθεί και, τελικά, τις πιθανότητες επιτυχίας του. Με απλούς όρους, τα δύο κριτήρια που ορίζουν τη σκοπιμότητα είναι το κόστος που απαιτείται και το κέρδος που θα προκύψει….
Πηγή https://xvandoros.blogspot.com/
Αλήθεια δεύτερη ….
ΣΟΒΑΡΟ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΙΤΕΑ ΚΑΙ ΓΑΛΑΞΙΔΙ
Ο Πρόεδρος της Hellenic Seaplanes Ν. Χαραλάμπους ανοίγει τα χαρτιά του για το υδατοδρόμιο στην Εν Δελφοίς
Επιστολή της εταιρείας προς Ταγκαλή και αναλυτική τηλεδιάσκεψη της δημοτικής Αρχής με την εταιρεία. Στις 25.000 e το κόστος μελετών και αδειοδότησης για το Γαλαξίδι. “Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η προοπτική. Χρήζει ευρύτερης συζήτησης και άπτεται συνολικότερου σχεδιασμού για ολόκληρη την περιοχή’, τονίζει ο Δήμαρχος Δελφών
Το σοβαρό και προχωρημένο ενδιαφέρον της Hellenic Seaplanes, ηγέτιδας εταιρίας στο χώρο των υδροπλάνων στην Ελλάδα και διεθνώς, για τη δημιουργία υδατοδρομίου στην Ιτέα και στο Γαλαξίδι επιβεβαιώνει ο Πρόεδρος της εταιρείας, Νίκος Χαραλάμπους (φώτο), μιλώντας στην Εν Δελφοίς. Οι εξελίξεις στον συγκεκριμένο τομέα, τουλάχιστον στον ελλαδικό χώρο, είναι ιδιαίτερα δυναμικές, ενώ η προσήλωση της Hellenic Seaplanes για επέκταση του δικτύου των υδατοδρομίων και των συνδέσεων μέσω των υδροπλάνων στην περιοχή της Στερεάς είναι κάτι περισσότερο από χειροπιαστή πραγματικότητα, καθώς στην τελική ευθεία βρίσκεται το υδατοδρόμιο της Σκύρου και άλλα πέντε ακόμα στην Εύβοια, όπως η Εν Δελφοίς είχε γράψει σην έκδοση της 24ης Απριλίου. Πλην της Εύβοιας, ωστόσο, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της εταιρείας βρίσκεται έντονα και το παραλιακό μέτωπο της Παρνασσίδας.
“Υπάρχει όντως σοβαρό ενδιαφέρον της εταιρείας που εκπροσωπώ για επένδυση τόσο στην Ιτέα όσο και στο Γαλαξίδι”, σημειώνει μιλώντας στην εφημερίδα μας ο Πρόεδρος της Hellenic Seaplanes και τονίζει πως οι σχετικές επαφές και διεργασίες δεν είναι καινούριες, αλλά είχαν ξεκινήσει πριν λίγα χρόνια, επί δημαρχίας Θανάση Παναγιωτόπουλου, όταν η τότε κυβέρνηση είχε τροχοδρομήσει τις σχετικές διαδικασίες σε πανελλήνιο, βέβαια, επίπεδο, οι οποίες για κάποιο διάστημα στη συνέχεια πάγωσαν, πριν επαναρχίσουν τους τελευταίους μήνες.
“Εκφράσαμε το ενδιαφέρον μας πριν λίγες μέρες στον Δήμαρχο Δελφών, με τον οποίο και τους επιτελείς του είχαμε μια διεξοδική συζήτηση στην προοπτική της δημιουργίας υδατοδρομίων στην περιοχή και πιο συγκεκριμένα στην Ιτέα και στο Γαλαξίδι”, προσθέτει ο Νίκος Χαραλάμπους, ενώ στην ερώτησή μας αν η εταιρεία του κρίνει ως βιώσιμο επιχειρηματικά ένα τέτοιο εγχείρημα απαντά πλήρως καταφατικά.
Παράλληλα, θα αναφερθεί και στα οφέλη που θεωρεί ότι θα προκύψουν συνολικά για την ευρύτερη περιοχή, εφόσον ευοδωθεί ο σχεδιασμός. “Κατ αρχάς θα δημιουργηθεί σύνδεση της περιοχής με άλλα μεγάλα λιμάνια, κάτι το οποίο αυτή τη στιγμή που μιλάμε δεν υφίσταται. Παράλληλα, είναι νομοτελειακή εξέλιξη η αύξηση της επισκεψιμότητας, όχι μόνο για Ιτέα-Γαλαξίδι και Δελφούς, αλλά συνολικά για την ευρύτερη περιοχή. Επιπλέον, θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, ενώ στο χέρι της τοπικής κοινωνίας και των τοπικών φορέων είναι να προβάλουν και να προωθήσουν τα προϊόντα της ιδιαίτερης παραγωγής τους”.
Επίσης, ο Ν. Χαραλάμπους σημειώνει πως μπορούν να γίνουν υδατοδρόμια τόσο στην Ιτέα όσο και στο Γαλαξίδι, ή εναλλακτικά ένα στη μία πόλη και δημιουργία πρόσθετων τουριστικών υποδομών στην άλλη -όπως τελείως ενδεικτικά θα προσθέταμε εμείς η προεγκατάσταση που έχει δημιουργήσει στο Ανεμοκάμπι ο πρώην Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Καμμένος- χωρίς όμως επ αυτού να θελήσει να προχωρήσει περισσότερο τη σκέψη του, καθώς ακόμα οι συζητήσεις είναι εν εξελίξει και αναμένουν το “πράσινο φως” από τους θεσμικούς φορείς της περιοχής, ώστε σε πρώτη φάση να μπει σε κίνηση η διαδικασία των μελετών και των αδειοδοτήσεων.
Τέλος, αναφερόμενος στο επενδυτικό ενδιαφέρον ευρύτερα για τη Στερεά Ελλάδα, τόνισε στην Εν Δελφοίς πως, εκτός από την Εύβοια, στους σχεδιασμούς της εταιρείας είναι και η περιοχή της Φθιώτιδας, μέσω του λιμανιού του Αγίου Κωνσταντίνου.
Ταγκαλής: Πρέπει να είναι μέρος συνολικότερου σχεδιασμού για την περιοχή
Τις επαφές με την Hellenic Seaplanes επιβεβαίωσε στην Εν Δελφοίς και ο Δήμαρχος Δελφών. “Πριν από είκοσι περίπου μέρες έφτασε μια σχετική επιστολή από τον κ. Χαραλάμπους στο γραφείο μου. Αμέσως επικοινώνησα μαζί του και πριν από δέκα μέρες πραγματοποιήσαμε μια αναλυτική τηλεδιάσκεψη, μαζί με τον Αντιδήμαρχο Γαλαξιδίου και τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Θύμιο Γρίβα και Ανδρέα Καρακώστα, αντίστοιχα”, θα μας πει αρχικά ο Παναγιώτης Ταγκαλής και θα προσθέσει πως η τηλεδιάσκεψη κράτησε αρκετή ώρα και συζητήθηκαν λεπτομερειακά όλες οι πτυχές του εγχειρήματος, καθώς η εταιρεία ανέλυσε εκτενώς τ“Το συνολικό κόστος των μελετών και των αδειοδοτήσεων για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο Γαλαξίδι το υπολογίζουμε γύρω στις 25.000 ευρώ. Καταλαβαίνετε ότι το ποσό δεν είναι αμελητέο για το Λιμενικό Ταμείο, αν υπολογίσουμε την οικονομική συγκυρία της χώρας γενικότερα και του Δήμου ειδικότερα. Πρόκειται για ένα project που αναμφίβολα μας ενδιαφέρει πάρα πολύ. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, και επειδή ακριβώς πρόκειται για μια εξέλιξη που δεν αφορά στενά το παραλιακό μέτωπο αλλά θα έχει θετικές επενέργειες συνολικά για το Δήμο, επιβάλλεται ένας συνολικότερος σχεδιασμός και μια ευρύτερη συζήτηση στα πλαίσια του Δήμου μας”, θα συνεχίσει ο Παναγιώτης Ταγκαλής και θα προσθέσει πως το γεγονός ότι το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας -με έδρα την Ιτέα- δεν είναι δημοτικό, αποτελεί κάτι που δυσχεραίνει το όλο ζήτημα, αν θέλει να αντιμετωπίσει κανείς το ενδιαφέρον της Hellenic Seaplanes κατά τρόπο ολιστικό.
Τέλος, ο επικεφαλής της δημοτικής διοίκησης θα επιβεβαιώσει και την πληροφορία του Προέδρου της εταιρείας πως σε σύντομο χρονικό διάστημα οι δύο πλευρές θα συζητήσουν εκ νέου το ζήτημα.