Βολές κατά της ΝΔ και του κου Μητσοτάκη από το ΚΙΝΑΛ Φωκίδας με αφορμή την παρουσίαση των οδικών υποδομών που έχει στο πρόγραμμά του. Και όχι άδικα, αφού για ακόμη μία φορά απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στον λεγόμενο “διαγώνιο”, δηλαδή τον δρόμο σύνδεσης της ΠΑΘΕ με τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και την Ιονία Οδό. Ευθύνες αποδίδονται επίσης και στην κυβέρνηση για την απουσία έργων, έστω και τμημάτων της οδού, από το επικαιροποιημένο ΕΣΠΑ.
Ακολουθεί η παρέμβαση του ΚΙΝΑΛ Φωκίδας.
Ο κ. Μητσοτάκης παρουσίασε το πρόγραμμα του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας για τις ΥΠΟΔΟΜΕΣ και τους ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ.
Από την παρουσίαση αυτή και την προγραμματική του δέσμευση, όπως πιθανά να υποψιάζεστε, απουσιάζει παντελώς η ΦΩΚΙΔΑ.
Δεν υπάρχει καμία αναφορά από το προγραμματικό πλαίσιο της Ν.Δ. στην ανάγκη υλοποίησης έργου στον άξονα Μπράλλος – Αντίρριο.
Ειδικά, στην ενότητα της παρουσίασης του Προγράμματος για τις ΥΠΟΔΟΜΕΣ, της Ν.Δ., με τίτλο: “Σπάμε την απομόνωση. Πρόσβαση των αστικών περιοχών στο κεντρικό οδικό δίκτυο” υπάρχει σαφής αναφορά με χρονοδιάγραμμα 4ετίας και κόστος περίπου 1,1-1,4 δις ευρώ, για τις διασυνδέσεις: Αγρινίου με Ιόνια Οδό, Ιωαννίνων με Κακαβιά, Δράμα με Εγνατία, Ε76- Γιαννιτσά – Εδεσσα – Ε65 και Καρπενήσι με Λαμία.
Φωκίδα; Πουθενά.
Ταυτόχρονα και με αφορμή την εικόνα στα μεγάλα οδικά έργα του Αναθεωρημένου ΕΣΠΑ 2014-2020, που και εδώ με ευθύνη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, δεν υπάρχει αναφορά σε τμήματα της οδού Μπράλλος Αντίρριο, το ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ στη ΦΩΚΙΔΑ επισημαίνει τον κίνδυνο για την απομόνωση του Νομού. Θα ήταν δυνατόν η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αν είχε την πολιτική βούληση, να προχωρούσε στην υλοποίησης τμημάτων του έργου, έστω από τις εκπτώσεις των χρηματοδοτήσεων των μεγάλων έργων που ήδη εκτελούνται. Αλλά, δυστυχώς, ούτε καν αυτό…
Η αδυναμία αντίδρασης, από τους έχοντες την ευθύνη, σε Περιφερειακό και Εθνικό Επίπεδο για τον αποκλεισμό του νομού από δημόσιες υποδομές, έρχεται να συμπληρωθεί με το “αντίο” του κ. Μητσοτάκη στον Νομό, μέσα από το πρόγραμμα κυβερνητικών δεσμεύσεων που κατέθεσε. Λογικά να υποθέσουμε, ότι κανείς από την Περιφέρεια Στερεάς δεν τον ενημέρωσε για τις ανάγκες και προτεραιότητες της Φωκίδας, αλλά και για τις θέσεις των Περιφερειών Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδος που ζητούν την κατασκευή του διαγώνιου άξονα.
Πρέπει άμεσα, ο ΑΞΟΝΑΣ ΜΠΡΑΛΛΟΣ – ΑΝΤΙΡΙΟ, να ενταχθεί στον Εθνικό και Περιφερειακό σχεδιασμό, κύρια στην πρόβλεψη της επόμενης προγραμματικής περιόδου, ώστε να είναι δυνατή η σταδιακή υλοποίηση τμημάτων του άξονα “Μπράλλος – Άμφισσα -Ιτέα – Άγιος Νικόλαος”, για τον οποίο έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, έχουν εγκριθεί περιβαλλοντικοί όροι και πίνακες απαλλοτριώσεων για το τμήμα Τριταία – Αγ. Σπυρίδωνας.
Επισημαίνουμε, εκ νέου, για όσους κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν, πως αν και άλλα χρόνια περάσουν χωρίς χρηματοδότηση επί του τμήματος Μπράλλος – Αντίρριο η κατάσταση αυτή -το ότι δεν είμαστε στον χάρτη, στον σχεδιασμό μεγάλων έργων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις χρηματοδοτήσεις- θα παγιωθεί.
Το ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΉΣ στη ΦΩΚΙΔΑ θα κάνει ότι είναι δυνατόν για την άρση απομόνωσης της Φωκίδας, την ένταξη στην επόμενη προγραμματική περίοδο τμημάτων του άξονα και την υλοποίηση τους.